منابع جدیدی به پایگاه اطلاع رسانی كتابخانه ملی در حوزه كودك اضافه می شود
نوشته شده توسط : zwembril

'فریبرز درودی' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد برنامه های این كتابخانه به مناسبت روز جهانی كتاب كودك - 14 فروردین ماه - گفت: نمایشگاه كتابی از تازه های نشر در این حوزه و كتب برگزیده خارجی در محل كتابخانه كودك این مجموعه برگزار خواهد شد.

وی به پایگاه مجازی كتابخانه كودك كه در حال خدمات رسانی است، اشاره كرد و افزود: در این پایگاه، امكاناتی ایجاد شده تا مخاطبان بتوانند در حوزه های مختلف از جمله تاریخی، ادبیات و جغرافیا به زبانی ساده استفاده كنند.

درودی همچنین به اضافه شدن تعدادی از منابع جدید در این حوزه با اجازه مولف و رعایت حق تالیف به پایگاه اطلاع رسانی این مجموعه اشاره كرد.

وی گفت: طبق سنوات گذشته و به مناسبت روز جهانی كتاب كودك و در هماهنگی با برخی مدارس، كودكان اجازه بازدید از كتابخانه را خواهند داشت و از امكانات فرهنگی مجموعه استفاده خواهند كرد؛ مطالعه كتاب، اهدا بسته های فرهنگی، طراحی، نقاشی و خوشنویسی از دیگر برنامه هایی است كه برای كودكان در این روز در نظر گرفته شده است.

** بیش از 1500 كتاب كودك دیجیتالی در دسترس است

وی در پاسخ به سووال ایرنا مبنی بر میزان منابع كتاب كودك در این مجموعه و دیجیتال سازی آنها گفت: بیش از یكصد هزار جلد كتاب در حوزه كودك در كتابخانه ملی وجود دارد كه از این تعداد، یكهزار و 564 اثر دیجیتال سازی شده و از طریق وب‌ سایت ویژه كودكان قابل دسترسی است.

درودی با بیان آنكه بزودی بهره برداری از بخش دیگری از منابع كتاب كودك نیز با اخذ مجوز برای مخاطبان امكانپذیر خواهد شد، افزود: مخاطبان با مراجعه به وب‌ سایت ویژه كودكان می توانند در آینده نزدیك از تعداد بیشتری از منابع بهره‌ برداری كنند.

14 فروردین ماه سالروز تولد 'هانس كریستین آندرسن' (1805 - 1875) نویسنده نامدار دانماركی است.

بمنظور ارج نهادن به كوشش‌های این نویسنده كودك ونوجوان در خلق آثار داستانی ارزنده، این روز به عنوان روز جهانی 'كتاب كودك' نامگذاری شده ‌است.

فراهنگ ** 1630 **1569**





:: برچسب‌ها: فوتبال , کلیسا , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: